Vuosi paketissa

Ajattelin tavata vuoden 2018 päättyneeksi blogikirjoituksen muotoon, mikä meni pieleen ja missä onnistuttiin. Aloitimme tekemään Pitkospuu Productionia vasta heinä-elokuussa ja toiminta on ollut pääasiassa suunnitelmien tasolla. Joitain yksittäisiä projekteja, kuten #karhuolutta on päästy toteuttamaan.

Teimme kuvausmatkoja yhteensä kymmenkunta kappaletta ja kilometrejä autonrenkaiden päällä kertyi hieman yli 20 000. Välillä asuntovaunukin perässä. Kuvauskohteina tänä vuonna olivat Norja (Finnmarkista aina Osloon asti, erilaisia matkoja) yhteensä kuusi kertaa, Islannin etelärannikko yhden kerran sekä Suomessa Lappi & rakas Itä-Suomi.

Tehtiin yhteistyötä useiden eri firmojen ja vaikuttajien kanssa. Löydettiin huomattava määrä uusia kontakteja sosiaalisen median kautta, joita osaa käytiin tapaamassa myös paikan päällä videotuotantojen kuvausmatkojen yhteydessä – Te olette hienoja tyyppejä, joilla on hieno pöhinä päällä!

Tuotteistettiin meidän palvelut kolmeen kategoriaan; Valokuvaus, videokuvaus ja sisällöntuotanto. Tämä ei ole toiminut hyvin, sillä projektien sisällöt vaihtelevat niin suuresti, ettei kertaakaan olla osuttu vain yhdelle tai usealle kategorialle. Lisäksi meidän verkkosivuissa on vielä reilusti kehitettävää – kilpailuedut, yhteistyökumppanit, blogin päivittäminen, jne. Hyvään suuntaan ollaan menossa!

Ollaan lisäksi rakennettu kesän aikana verkkokursseja mm. mainonnan kohdentamiseen, joita ei olla päästy vielä kokeilemaan. Tarkoituksena oli ajaa verkkokurssit ulos kevään 2019 aikana. Otetaan mielellään ideoita ja kehitysehdotuksia vastaan näitä varten sekä palautetta sitten, kun ne saadaan ulos.

Pieni hetki rauhaa ja sitten kohti vuoden 2019 haasteita! Menestyksekästä uutta vuotta!

– Matti Ruuska

Kirjoittaja: Matti Ruuska

Kirjoittaja: Matti Ruuska

Julkaistu: 21.12.2018

Matti Ruuska (BBA) on markkinoinnin ammattilainen, jolla on kokemusta varsinkin erilaisista digitaalisen markkinoinnin strategioista, tekniikoista ja menetelmistä. Hän on toiminut alalla vuodesta 2007 lähtien tehden projekteja aina suomalaisista PK-yrityksistä kansainvälisiin pörssiyhtiöihin saakka.

Jatka lukemista…

Myynnin ja markkinoinnin tehokas yhteistyö

Myynti ja markkinointi muodostavat yhdessä toimiessaan tehokkaan koneiston, mutta erillään ollessaan ponnistelut menevät hukkaan. Tärkein etu myynnin ja markkinoinnin yhdistämisessä on asiakkaan...

Verkkosivualustat vertailussa

Mitä alustaa sinun pitäisi käyttää? Tässä on blogi, jossa käsitellään kolmen suositun alustan etuja, niiden käyttöä sekä yleisesti verkkosivustojen rakennusprosessia. WordPress, Drupal sekä...

Mitä tarkoittaa konversio?

Tässä artikkelissa käsitellään konversiota markkinoinnin ja myynnin näkökulmasta. Konversio on digitaalisen markkinoinnin mittayksikkö. Vaikka konversioaste saattaa olla yksi vaikuttavimmista...