Markkinointi

Hakusanamainonta-alusta AdWords muuttuu Google Ads:iksi

google-ads-logo

Hakusanamainonta-alusta AdWords muuttuu Google Ads:iksi

Mistä on kyse?

Syksyllä 2000 julkaistu Googlen AdWords-mainosjärjestelmä pyöri alun perin kuukausittaisella maksulla ja Google hallinnoi hakusanakampanjoita.

Käytännössä tähän asti media-alan yritykset ja mainostoimistot ovat hoitaneet AdWords-mainonnan valmiiksi yrityksille. Yrittäjä on myös voinut puuhastella itse hakusanojen, konversioiden sekä mainostestauksen parissa, jolloin todennäköisesti mainontaan käytetty budjetti on valunut muualle kuin sijoituksena takaisin yritykseen.

google-ads-muuttuu

Mikä muuttuu hakusanamainonnassa?

Nyt hakukoneiden kultainen kärki, Google, uudistaa 24. heinäkuuta hakusanamainonta-alustansa brändin. Google AdWordsin brändistä luovutaan ja tilalle tulee uusi Google Ads. Googlen kertoman mukaan ”Uusi Google Ads-brändi kattaa kaikki tämänhetkiset kampanjatyyppimme, kuten Haku-, Display- ja videokampanjat.”

Googlen uusi Ads-alusta avaa pienyrittäjille mahdollisuuden tehdä omia älykkäitä mainoskampanjoita, jotka voi luoda nopeasti ja helposti. Näen siis uuden Ads-alustan pyrkivän siihen, että mediatoimiston käyttö jätettäisiin pienyrittäjällä välistä pois ja yrittäjä säästäisi kustannuksissa.

google-ads-mainoksen-luominen

Nähtäväksi jää

Jos uusi alusta todella optimoi mainoksien näytöt tehokkaasti ja pystyy vastaamaan pienyrittäjän tarpeisiin, kuulostaa idea hyvältä ollakseen totta. Googlella on ollut käytössä AdWords Express-palvelu, joka ainakin omalla kohdalla ei ole onnistunut tässä tehtävässä. Onko ohjelmaa kehitetty nyt riittävästi, että mainoksien näytössä tullaan oikeasti onnistumaan, eikä mainosta vain näytetä rahoitusmielessä jää nähtäväksi.

 

Minä luottaisin hakusanamainonnassa ammattilaiseen, kuten mainos tai mediatoimistoon – edes sisällöntuotannon tasolla hakusanamainosta varten.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *