Markkinointi

Verkkokaupan markkinointikanavat

Posted on
verkkokaupan-markkinointikanavat

Verkkokaupan markkinointikanavat erovat perinteisestä kivijalkaliikkeen markkinoinnista useista syistä kuten verkkokaupan mahdollisuuksista. Jotta voimme ymmärtää miten verkkokaupan markkinointi eroaa kivijalkaliikkeen markkinoinnista, tulee meidän käsittää mitä eroa verkkokaupalla ja kivijalkaliikkeellä on. Verkkokauppa ja verkkokaupan markkinointikanavat eroavat perinteisestä kivijalkakaupasta monellakin tapaa, tässä muutama Aloitetaan useisiin tuotteisiin tutustumisesta: Olipa alustana fyysinen kauppa tai verkkokauppa tarpeensa tunnistava ihminen ei usein […]

Markkinointi

Hakukoneoptimointi käytännössä, mitä se on?

Posted on
SEO_optimointi_Joensuu_Pitkospuu_Markkinointitoimisto

Hakukoneoptimointi eli SEO (search engine optimization) on verkkosivuston sisäistä ja ulkoista kehittämistä niin, että sivuston sisältö saadaan resonoimaan mahdollisimman hyvin eri hakukoneissa, kuten Googlessa ja Bingissä. Lopullisena päämääränä on kasvattaa sivuston orgaanista verkkoliikennettä hakusanoilla tai -lausekkeilla, jotta potentiaalisen asiakkaat löytävät optimoitavan yrityksen sivuston hakukoneista. Asiakascase Verstas Joensuu: Teimme hakukoneoptimointia Joensuulaiselle Suutarille Verstas Joensuulle. Verstas on […]

Markkinointi

Markon kuulumisia toukokuulta

Posted on
Mainostoimisto_Joensuu_Pitkospuu_revontulia_Marko_Leminen

Morjesta kaikki äidin pikku pullukat! Kesä on jo hyvässä vauhdissa ja ajattelin hiukan päivittää Pitkospuun kuulumisia, tai ainakin sitä miltä se tuntuu minun kohdallani. Pitkospuun brändi Joensuulaisena Mainostoimistona saavuttaa kohta yhden vuoden iän, mehän aloitimme brändin luomisen puolivuotta ennen yrityksen perustamista ja näin pääsimme hyppäämään suoraan lämpimille markkinoille. Vastaanotto onkin ollut parempi mitä koskaan osasimme […]

Markkinointi

Vuosi paketissa

Posted on
Valokuvauspalvelu Kilpisjärvi Pitkospuu Procutions

Ajattelin tavata vuoden 2018 päättyneeksi blogikirjoituksen muotoon, mikä meni pieleen ja missä onnistuttiin. Aloitimme tekemään Pitkospuu Productionia vasta heinä-elokuussa ja toiminta on ollut pääasiassa suunnitelmien tasolla. Joitain yksittäisiä projekteja, kuten #karhuolutta on päästy toteuttamaan. Teimme kuvausmatkoja yhteensä kymmenkunta kappaletta ja kilometrejä autonrenkaiden päällä kertyi hieman yli 20 000. Välillä asuntovaunukin perässä. Kuvauskohteina tänä vuonna olivat Norja […]

Markkinointi

Millainen on hyvä markkinointisuunnitelma?

Posted on
millainen-on-hyva-markkinointisuunnitelma

Millainen on hyvä markkinointisuunnitelma? Markkinointisuunnitelman tekemiseen ei ole yhtä ja oikeaa mallia, sillä jokainen yritys on omanlaisensa. Hyvän markkinointisuunnitelman laadinta alkaa perehtymällä yrityksen (oli se sitten oma tai asiakkaan) liiketoimintaan, strategiaan ja ennen kaikkea tavoitteisiin. Hyvä markkinointisuunnitelma toteutetaan organisaatiossa käytännön tasolla, eikä suunnitelmaa heitetä osaksi johtoryhmän palaverimuistioita. Kuten yrityksen strategisiakin jalkautetaan, tulee myös markkinointisuunnitelma jalkauttaa […]

Markkinointi

Miksi somemarkkinointisi ei kiinnosta ketään?

Posted on
somejulkaisut-eivat-kiinnosta-asiakasta

Kaikkialla on ohjeita, kuinka tehdä onnistunutta somemarkkinointia. Jatkuvasti vastaan tulee uusia työkaluja, keinoja, kanavia sekä kikkoja jakaa sisältöä, uutisia, kuvia tai videoita eli sisältöä eteenpäin. Koskaan aiemmin ei ole ollut helpompaa saada sisältöään somessa näkyville: otat vain puhelimen taskusta ja kuvaat julkaisun, joka teoriassa voi tavoittaa miljoonia ihmisiä välittömästi. Miksi näin ei käy? Julkaisusi eivät […]

Markkinointi

Somemarkkinointi yritykselle – lataa ilmainen opas!

Posted on
somemarkkinointi-yritykselle

Mitä on markkinointi verkossa ja somessa? Yrityksen näkyvyys verkossa ja somessa (eli sosiaalisessa mediassa) lisää yrityksen tunnettavuutta ja laaja näkyvyys herättää positiivisia mielikuvia sekä lisää asiakkaan sitoutuneisuutta yritykseen. Pitkällä tähtäimellä markkinoinnin tarkoituksena on lisätä yrityksen tulosta, esimerkiksi uusasiakashankinnan keinoin. Mitä haluat viestiä asiakkaillesi? Virheetön ilmaisu viestii laadukkaista palveluista ja herättää lisää luottamusta asiakkaan silmissä. Sisältönäkyvyyden […]

Markkinointi

Hakusanamainonta-alusta AdWords muuttuu Google Ads:iksi

Posted on
google-ads-logo

Hakusanamainonta-alusta AdWords muuttuu Google Ads:iksi Mistä on kyse? Syksyllä 2000 julkaistu Googlen AdWords-mainosjärjestelmä pyöri alun perin kuukausittaisella maksulla ja Google hallinnoi hakusanakampanjoita. Käytännössä tähän asti media-alan yritykset ja mainostoimistot ovat hoitaneet AdWords-mainonnan valmiiksi yrityksille. Yrittäjä on myös voinut puuhastella itse hakusanojen, konversioiden sekä mainostestauksen parissa, jolloin todennäköisesti mainontaan käytetty budjetti on valunut muualle kuin sijoituksena […]

Markkinointi

Kolme tapaa myydä – Pitkospuun tarina

Posted on
Kolme tapaa myydä, pitkospuun tarina

Kolme tapaa myydä hiekkaa Saharassa Kerron tässä kirjoituksessani kerron kolme erinomaista tapaa myydä tuote tai palvelu. Kolme erinomaista tapaa, joita hyödyntämällä varmasti saat uutta nostetta tuotteesi tai palvelusi myynnin edistämiseen. Kolme tapaa, jotka tuntuvat liian yksinkertaisilta ollakseen totta, mutta mihin moni unohtaa panostaa. Älä tyrkytä, vaan myy Usein myydessä tai markkinoidessa asiakkaalle tyrkytetään tietoa tuotteen […]